Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Alexander Mickelsson - 15 maj 2011 23:06



Finland är världsmästare i ishockey för andra gången i historien, senast var 1995 i globen, Stockholm. Dom slet och jobba för detta och är rättvisa vinnare även om dom föll lätt vid vissa tacklingar. Sverige däremot gav upp i den tredje perioden och föll direkt när Finland gick från 1-1 till 6-1.


Jag hade hoppats på att lägga ut bilder på svenska flaggan, bilder på spelarna och med mera men allt jag kan säga nu är AVGÅ PÄR MÅRTS!!! Jag har ogillat honom skarpt sen första matchen och jag han har visat endast två eller tre gånger att han kan leda ett lag men annars har hans stil av hockey imponerat lika mycket som en tennisboll kan studsa.

(Avgå nu Pär Mårts)


Jag måste trots den enorma förlusten på 6-1 höja målvakten Viktor Fasth till skyarna, han storspelade hela matchen och visade prov på att vara en världsstjärna men när backarna och dom andra utespelarna slutade åka skridskor efte 3-1 målet var det Finlands lag mot Fasth och då är det omöjligt att stå emot.


(Du är ändå bäst Viktor Fasth)


GRATTIS FINLAND TILL VM-GULDET 2011...Onnittelut Suomen ja kulta

   

Av Alexander Mickelsson - 15 maj 2011 06:17

(Nu är det final, ärkerivalerna möts återigen om VM-Guldet)


Sverige möter Finland, ett möte vi haft tidigare i historien och matcher som alltid är laddade med fart, skott, tacklingar och rent av allmänt häftig hockey. Nu är det allvar för det här är den absolut sista matchen (Grand finale) om VM-GULDET!!!


Hockey VM i Slovakien har minst sagt bjudit på en del skrällar, fiaskon, skador, mål, frågor, svar samt både glädje och missnöje. Jag vågar inte gissa vem som vinner, jag hoppas ju naturligtvis att Tre kronor ska få mig att hålla käft eftersom jag varit en av dom som gnällt och gnällt på det slarviga spelet. Men Finland är bra och i år är inget undantag...


Matchen börjar idag 15/5 kl: 20.00

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards