Alla inlägg den 8 april 2011

Av Alexander Mickelsson - 8 april 2011 01:15

(Scandinavium)


Dagens match mot Tyskland kommer att spelas i Scandinavium, Göteborg. Sverige måste rent av bevisa att vi är ett topplag trots att vi möter det botten rankade laget Tyskland.


Jag kommer inte att kunna se matchen som visas på SVT2 kl: 19.30 ikväll men jag ska spela in och följa matchen så gott jag kan för att sedan ge er en analys här på bloggen så ni får all fakta om vårat Svenska nationallag i hockey (herrar).


Kolla matchen och heja fram våra blå-gula killar till en seger trots att det bara är en förmatch inför VM.




LULEÅFANS ONLY:


Luleå spelare uttagna till landslagen:

Anders Nilsson (målvakt) Tre Kronor

Simon Hjalmarsson (Forward) Tre Kronor

Topi Jaakola (Back) Finland

Pierre Johnsson (Forward) Tre Kronor


Tre Kronor kommer att få förstärkning redan ikväll med Luleå forwarden Simon Hjalmarsson och jag säger inte detta bara för att jag är LuleåFans (men som det står ovan LuleåFans only, hehe) och även för att jag har kollat runt men hittar inget annat än att just Luleå Hockey's spelare får debutera i landslaget.


Tyvärr så kommer några av årets spelare lämna eller ev. lämna Luleå...

Pär Arlbrandt - Jönköping

Pierre Johnsson - Frölunda

Karl Fabricius - ?

Mats Lavander - ??

Robin Jonsson - ?

Janne Niinimaa - ?

Fredrik Styrman - ?

Jonas Berglund - ?

Anders Burström - ?

Anders Nilsson - New York Islander?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards